ГоловнаРепертуарБалетиПерлини світового балету

Перлини світового балету

Перлини світового балету

Диригент-постановник - Ігор Чернецький

Режисери, що ведуть виставу - заслужений працівник культури України Наталія Григор, Сергій Красних

 


Художній керівник балету - народна артистка України Олена Барановська

Зав. балетною трупою – заслужений артист України Гаррі Севоян
Асистент балетмейстера – Майя Мамлєєва

Балетмейстери-репетитори – народна артистка України Наталія Баришева, народний артист України Михайло Пєтухов, заслужений артист України Юрій Карлін, заслужена артистка України Ніна Стоян, Лідія Ферульова
Концертмейстери – Лоліта Григорян, Лія Чібалашвілі, Інна Шведенко, Анастасія Марушко, Юліан Шумаков

Художник зі світла – В'ячеслав Ушеренко
Зав. художньо-постановочною частиною – Віктор Янчук
Начальник машинно-декораційного цеху – Віктор Мелешко
Художники-гримери – Олена Васильчук, Євгенія Галенко

Дійові особи та виконавці

Цезар Пуні. «Pas de Quatre»

Марія ТальоніКатерина Бурдік, Катерина Кальченко,Стелла Чернова
Люсіль ГранРадмила Аітова, Ольга Воробйова,Оксана Демченко
Карлотта Грізізаслужена артистка України Ольга Рожевіч, Анастасія Баннікова, Олександра Воробйова
Фанні ЧеррітоОлена Лавріненко, Елліна Походних,Марія Рязанцева

 
Даніель Обер. «Grand рas classique»

 
Цезар Пуні. Рas de six з балету «Маркітантка»

 
Карл Марія фон Вебер. «Видіння Троянди»

Виконавці в найближчій виставі

Склад виконавців 20 квітня:

І відділення 

1. Цезар Пуні. «Pas de Quatre»

Хореографія Антона Доліна

Марія Тальоні – Аліна Шарай

Люсіль Гран – Олена Лавріненко

Карлотта Грізі –  заслужена артистка України Ольга Рожевіч

Фанні Черріто – Марія Рязанцева

2. Цезар Пуні. Grand рas de deux «Венеціанський карнавал» з балету «Сатанілла»

Хореографія Маріуса Петіпа

Виконують Наталія Івасенко,  Станіслав Варанкін

3. Цезар Пуні. Рas de six з балету «Маркітантка»

Хореографія Пьєрра Лакотта по Артуру Сен-Леону

Cолісти –  Олена Кондратьєва, Денис Черняк


 

ІІ відділення

1. Карл Марія фон Вебер. «Видіння Троянди»

Хореографія Михайла Фокіна

Виконують Катерина Бартош, Дмитро Шарай

2. Амількаре Понкієллі. Танець годин з опери «Джоконда»

Хореографія Маріуса Петіпа

Солісти – Тетяна Афанютіна, заслужений артист України Сергій Доценко

 

Диригент – Ігор Чернецький

Короткий зміст

І дія

Цезар Пуні. «Pas de Quatre»

Балет-дивертисмент на одну дію
Хореографія Антона Доліна
 
Влітку 1845 року до Лондону одночасно прибули чотири видатні балерини - Марія Тальоні, Карлотта Грізі, ФанніЧерріто та Люсіль Гран.
Ця обставина надихнула директора королівського Театру Її Величності сера Бенджаміна Ламлі на створення постановки, в якій ці великі танцівниці виступили б на одній сцені перед королевою Вікторією.
За виконання почесного замовлення взялися композитор Цезар Пуні, який чудово знав специфіку балетної драматургії, і прославлений хореограф Жюль Перро. Враховуючи артистичні і технічні можливості чотирьох відомих танцівниць, найяскравіший представник школи «романтичного балету» Жюль Перро створив прекрасний балетний дивертисмент «Pas de Quatre» (танець вчотирьох).
Прем’єра відбулася 12 липня 1845 року і мала величезний успіх.
Згодом до редакцій «Pas de Quatre» зверталися багато балетмейстерів. Найбільшою популярністю сьогодні користується редакція створена в 1941 році англійським танцівником і балетмейстером сером Антоном Доліним. 

Даніель Обер. «Grand рas classique»
Хореографія Віктора Гзовського
 
Французький композитор Даніель Обер увійшов в історію музичної культури не тільки як майстер французької комічної опери. Він також залишив помітний слід у формуванні жанру «романтичного балету». Так, в його операх велику роль було відведено хореографічним інтермедіям і дивертисментам, що не були лише простою прикрасою вистав, а безпосередньо брали участь у дії. У постановках його двох опер «Німа з Портічі» і «Бог і Баядера» партії головних героїнь було поручено балеринам, а опера «Марко Спада, або Дочка бандита» зовсім була перероблена композитором в балет і поставлена на сцені Паризької опери в 1857 році.
Згодом до музики Обера зверталися безліч балетмейстерів і в результаті були поставлені балети «Тальоні у Мюзетти» (1920), «Побачення» (1933), «Квіти» (1948) та ін.
У 1949 році відомий артист балету, балетмейстер і педагог Віктор Гзовський спеціально для зірок балету Іветт Шовіре і Володимира Скуратова поставив у театрі Єлисейських полів «Grand рas classique» («Велике класичне па») з опери-балету Д. Обера «Бог і Баядера, або Закохана куртизанка» і з того часу цей хореографічний шедевр є одним з улюбленіших номерів балетної спадщини.

Цезар Пуні. Рas de six з балету «Маркітантка»
Хореографія П’єра Лакотта по Артуру Сен-Леону
 
Балет «Маркітантка» було вперше представлено публіці в 1843 році в Римі. В якості хореографа дебютував відомий артист балету Артур Сен-Леон, який спільно з видатною балериною Фанні Черріто й виконали головні партії на прем’єрі. Першу ж постановку глядачі прийняли добре і незабаром виставу було перенесено на інші європейські сцени, в тому числі в Паризьку оперу і в Лондонський
театр Її королівської Величності. Артур Сен-Леон є автором однієї з систем запису танцю, яку він опублікував у Парижі під назвою «Сценохореографія, або Мистецтво запису танцю» (1852).
Завдяки цій книзі балетмейстер і реставратор старовинної хореографії П’єр Лакотт в 1979 році реконструював Рas de six (танець в
шістьох) з «Маркітантки» і саме в цій версії цей балетний шедевр отримав найбільшу популярність.

ІІ дія

Карл Марія фон Вебер. «Видіння Троянди»

Балет на одну дію

Хореографія Михайла Фокіна 

19 квітня 1911 року в Монте-Карло зірки «Російських сезонів» Тамара Карсавіна і Вацлав Ніжинський з тріумфом виконали прем’єру балету «Видіння Троянди» у постановці Михайла Фокіна на музику п’єси Карла Марії Вебера «Запрошення до танцю» (оркестровка – Гектора Берліоза). Основою сюжету стали рядки з твору Теофіля Готьє «Видіння Троянди»: «Я - дух троянди, яку ти тримала вчора на балу...».

За змістом, дівчина повертається з першого в житті балу, і виснажена засинає в кріслі. Їй мариться, що до кімнати влітає привид троянди. Він ніжно підхоплює дівчину і кружляє з нею в стрімкому вальсі. Але з першими променями сонця привид зникає і дівчина прокидається.

Цей одноактний балет до сих пір має величезний успіх і представлений в репертуарі багатьох театрів світу.


Амількаре Понкієллі. Танець годин

Балетна сюїта з опери «Джоконда»

Хореографія Маріуса Петіпа 

Танець годин – чарівна балетна сюїта, яку спеціально було задумано композитором Амількаре Понкієллі для посилення драматичного і трагічного фіналу його опери «Джоконда». По сюжету опери для розваги гостей на балу герцог запрошує танцівниць: «З них кожна заворожить нас красою. Вони години собою зображають». Ця тонко інструментована сюїта складається з чотирьох епізодів, кожен з яких демонструє хід годин на протязі дня – ранкові, денні, вечірні та нічні. «Таємниче, ледь чутно лунають дзвіночки в ранкових годинах. Велика дансантність притаманна танцю денних годин. Задумливий вихід вечірніх годин з виразним цоканням високих дерев’яних

інструментів. Широко розгорнутий танець нічних годин: повільні епізоди з співучими темами змінюються вихровими, стрімкими, що нагадують вакханалію». (А. Кенігсберг)

«Танець годин» завдяки інтерпретації видатного балетмейстера Маріуса Петіпа отримала самостійну сценічну біографію і є в репертуарі багатьох балетних колективів.

 

 

 

 

Видео

Квітень, 2018

ПнВтСрЧтПтСбНд
      123456789101112131415161718192021222324252627282930