ГлавнаяПрессаПресса за Сентябрь 2018Итоги фестиваля искусств "Бархатный сезон в Одесской опере"

18 Сент.

Итоги фестиваля искусств "Бархатный сезон в Одесской опере"

 Оксамитовий сезон завершився. Чекаємо на новий

Наприкінці літа 2015 року з ініціативи керівництва Одеського національного академічного театру опери і балету був проведений фестиваль мистецтв з промовистою назвою «Оксамитовий сезон в Одеській опері». Незважаючи на низку об’єктивних і суб’єктивних труднощів та проблем, з якими довелося зіткнутися організаторам, мистецький захід удався. Більше того, він не став метеликом-одноденкою, а поступово, з року в рік, почав розширювати свої горизонти, набирати силу. Відповідно зростала і його популярність – як серед учасників, так і серед глядачів.

  З 29 серпня по 9 вересня нинішнього року відбувся вже четвертий фестиваль. Одеситам та гостям міста була представлена широка й розмаїта програма, в якій гармонійно поєднались різні за жанрами, формою, періодом створення класичні та сучасні твори.

Опера-балет «Коли цвіте папороть» Євгена Станковича і балет Петра Чайковського «Спляча красуня», опера Крістофера Глюка «Орфей і Еврідіка» та концентр з творів Микаела Тарівердієва під назвою «Очікування», опера Джузеппе  Верді «Набукко» і концерт з творів Ріхарда Штрауса «Останній романтик». А ще – надзвичайно видовищне дійство під відкритим небом Odessa Ballet Gala Classic & Modern (open-air), до якого увійшли сцени з різних балетів, класичні та сучасні хореографічні мініатюри.

До речі, цей гала-концерт став однією з родзинок нинішнього фестивалю. Як і досить широке, порівняно з минулими роками, коло його учасників з інших міст України та з-за кордону. Своїми виступами полонили глядачів солісти Національної опери України: заслужена артистка України Наталія Мацак та Сергій Кривоконь, народний артист України Тарас Штонда, заслужена артистка України Оксана Крамарєва, солістка Австралійського балету Мельбурна Наталія Куш, соліст Королівського театру Мадрида і Гамбурзької камерної опери Костянтин Деррі.

Два вечори насолоджувалися щасливчики, яким вдалося потрапити до театру, дивовижно-фантастичним твором Є. Станковича «Коли цвіте папороть». Його привезла на фестиваль трупа Львівського національного академічного театру опери і балету ім. С. Крушельницької, яка приїхала до Одеси практично у повному складі. 

Написана чотири десятиліття тому, суворо заборонена в радянські часи, ця фольк-опера-балет таки дійшла до глядача і вразила його розмаїттям музичних барв, оригінальною сценографією, неймовірно красивою відеографікою й потрясаючою панорамністю. 

Одесити відомі своєю відкритістю та гостинністю, однак левова частина фестивалю лягла таки на їхні плечі. Треба віддати належне артистам оперного – їм було що показати і чим вразити. В антрактах та після вистав можна було почути: «Молодці приїжджі, нічого не скажеш, але й наші зовсім не гірші!». 

Зрозуміло, у кожного з нас свій смак, своє бачення, розуміння, сприйняття і оцінювання подій. Та все ж, попри цю різноплановість, глядачі IV фестивалю мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері-2018» були одностайні в позитивно-схвальному ставленні до цього яскравого дійства, пишного свята високого мистецтва, яке вже стало історією. І не тільки вони. 

Відомий піаніст Євген Громов під час зустрічі в театральній вітальні висловився стосовно концерту з творів Р. Штрауса: «Я не розумів, де знаходжусь – в Європі чи в Україні. Якщо оркестр може так виконувати нерепертуарні твори такого рівня складності, то це свідчить про його надзвичайно високий професіоналізм. Як і диригента – теж».

В ексклюзивному коментарі «Одеським вістям» генеральний директор ОНАТОБ, заслужений працівник культури Надія Бабіч особливо наголосила на тому, що колектив театру зробить все від нього залежне, аби фестиваль мав своє продовження, і надалі розширюючи свою географію та кількість учасників.

– Я пишаюся тим, що нинішній фестиваль пройшов на справді високому рівні, що однією з визначальних його рис стала наявність багатьох новинок. Серед них – «круглий стіл» – зустріч у театральній вітальній, під час якої провідні мистецтво - та музикознавці й музичні критики обговорювали проблеми функціонування музичних театрів України в умовах сьогодення, висловлювали своє бачення їхньої діяльності у майбутньому.

Слово «фестиваль» походить з латинської і означає «святковий». У нашому випадку – це був масовий святковий показ музичного театру. Ми дуже вдячні всім, хто відгукнувся на наше запрошення і взяв участь у цьому дійстві. Адже гості фестивалю дали можливість нам відчути професійний рівень свого театру. Скажу відверто – наша трупа сьогодні абсолютно конкурентоздатна. 

Я рада, що фестиваль отримав нових прихильників, серед яких – голова Одеської ОДА Максим Степанов. Хочу щиро подякувати усім, хто допоміг нам його провести – Сергію Гриневецькому, Олегу Платонову, Валентину Продаєвичу, Олегу Радковському, Одеській міськраді, ТОВ «Стікон» та багатьом іншим, кому небайдужа подальша доля музичного театрального мистецтва.

Рубрика: 
 
Выпуск: 
 
Автор: